تبلیغات
انقلاب های رنگارنگ - .....

.....

نویسنده :علی حسنی
تاریخ:سه شنبه 2 مهر 1392-11:11 ق.ظ

 به گزارش بولتن نیوز به نقل از وبلاگ شاخص ، پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران که در ظاهر رسانه موسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام(ره) می باشد، ولی در واقع یکی از رسانه های جریان اصلاحات است، مطلبی را تحت عنوان «جولان آگهی های تبریک در روزنامه ها با هدف وام دار کردن مسئولان» بدین شرح منتشر نمود:

نیم‌نگاهی به صفحه نیم تای بیشتر روزنامه های کشور؛ در این روز گار که کار انتقال دولت به طور کامل انجام نشده است به ویژه روزنامه های دولتی همچون ایران و روزنامه های کثیر الانتشار همچون همشهری، نشان می دهد که اگهی های  تبریک حجم زیادی از صفحات روزنامه ها را به خود اختصاص داده است.

اگر تا چند روز قبل  افراد حقیقی و حقوقی به وزیران کابینه تبریک می گفتند امروزه اگهی تبریک به سطح معاون وزیر وحتی مدیر کل نیز رسیده است و وجه اشتراک تمام این پیام ها ابراز شادی از انتصاب شایسته مدیری است که با توانمندی خود توانسته است این پست را در اختیار بگیرد.

نکته جالب، تکراری بودن این پیام ها است به گونه ای که این افراد به مدیر پیشین هم این پیام تبریک را گفته بودند و وی را فردی دانستند که به حق شایسته حضور در این منصب است.

البته صدور این پیام تبریک را باید به فال نیک گرفت اما نباید این مساله را فراموش کرد که در لایه پنهان  اگهی های تبریک چه اهدافی نهفته است. بسیاری از اگهی دهندگان تبریک با خاستگاه دولتی درصدد هستند تا بدین ترتیب پله های ترقی را بپیمایند و مقامشان ترفیع پیدا کند این دسته از اگهی های تبریک بیشتر از سوی شرکت ها و افرادی منتشر می شود که کارشان به نوعی به آن مسئول ارتباط پیدا می کند و اگر رابطه خوبی با این افراد به وجود بیاید در نهایت منافع فرد تامین می شود.

جالب اینجاست که در این مقطع زمانی نیز بار دیگر این دور باطل تکرار شد به طور مثال مدیر عامل یک  شرکت سازندگی به شهردار قزوین تبریک گفته و برای وی آرزوی موفقیت می کند یا اینکه شرکت دیگری در حوزه نفت و گاز از انتصاب شایسته مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در پوست خود نمی گنجد و ابراز امیداواری می کند که این انتصاب بتواند بستر رشد و شکوفایی کشور را فراهم کند.

البته برخی از وزرا از جمله وزیر کشور به محض انتصاب اعلام کردند که افراد از دادن آگهی تبریک خود داری کنند اما واقعیت این است که هنوز این روند ادامه دارد و گویی قرار نیست متوقف شود.

در این میان چند سوال مهم مطرح می شود سوال نخست این است که اگر این افراد به اهداف خود دست پیدا نکنند همچنان انتصاب فرد مزبور را شایسته می دانند؟ سوال دوم این است که اگر چند روز آینده هم فرد دیگری منصوب شود باز هم به فرد تازه منصوب شده تبریک خواهند گفت.

مساله دیگری که بار دیگر به عنوان دغدغه مطرح می شود این است که چرا این افراد در پاچه خواری گوی سبقت را از هم می ربایند. نیم نگاهی به این اگهی های تبریک نشان می دهد که این افراد،به فرد تازه منصوب شده درجه داده و آن را به مقام شامخ "دکتری " نایل می کنند یا اینکه تمام خدمت فرد را "صادقانه "و "شجاعانه " توصیف می کنندو گاه به گونه ای پیام می نویسند که فرد تصور می کند که این فرد قرار است مبدا تحولاتی در تاریخ ایران زمین شود.

حداقل انتظار از مسئولان وزارتخانه ها و شرکت های اقتصادی دولتی این است که نه تنها بهایی به این "دسته گل های چاپی" ندهند بلکه راه را برای نفوذ این افراد در درون مجموعه خود ببندند.

دکتر مجید ابهری آسیب شناس رفتارهای اجتماعی و استاد دانشگاه علوم بهزیستی بر این باور است که دادن این اگهی ها با هدف کسب مقام صورت می گیرد. وی در گفتگو با سایت جماران اظهار داشت : بسیاری از این افراد با هدف ترفیع مقام این آگهی ها را می دهند وگرنه دلیلی ندارد که شما پیام تبریک را در روزنامه بدهید تا همه ببینند بلکه می توانید به صورت خصوصی به خود وی بگویید به نظر می رسد که این افراد می خواهند، فرد تازه منصوب شده را وام دار خود کرده و وی را در معذوریت قرار دهند.

وی در ادامه افزود : این آسیب باید مورد بررسی قرار گیرد و زمینه های بروز و ظهور آن از بین برود زیرا افراد برای نشان دادن خود در این مواقع دست به هر کاری می زنند.

حال چند نکته:

1 – سایت جماران برای این مطلب، عکسی را از این نوع آگهی ها انتخاب کرده که اگر به آن توجه کنیم به نکته جالبی بر می خوریم.

در قسمت بالای این تصویر در سمت راست، پیام تبریکی خطاب به معاون نظارتی معاونت پارلمانی ریاست جمهوری با عنوان جناب آقای دکتر... مشاهده می شود. حالا اگر به خبرهای چند روز گذشته دقت کنیم، خواهیم دید آقای مجید انصاری(معاون پارلمانی رئیس جمهور) یکی از نزدیکان خود را که از نمایندگان اصلاح طلب مجلس در دوره هشتم بوده را بعنوان معاون نظارتی خود برگزیده است. در اینجا باید پرسید مگر ایشان مدرک دکترا دارد که در این پیام تبریک وی را دکتر خطاب کرده اند؟! خوب است به مطلب منتشره توسط سایت جماران نگاهی دوباره کنیم تا ببینیم در این خصوص چه گفته اند: مساله دیگری که بار دیگر به عنوان دغدغه مطرح می شود این است که چرا این افراد در پاچه خواری گوی سبقت را از هم می ربایند. نیم نگاهی به این اگهی های تبریک نشان می دهد که این افراد،به فرد تازه منصوب شده درجه داده و آن را به مقام شامخ "دکتری " نایل می کنند.

دوستان اداره کننده سایت جماران ظاهرا حواس شان نبوده چه عکسی را منتشر کردند و چه مطلبی را گفته اند! چرا که ضمیر حرف شان به یکی از نزدیکان آقای انصاری برخورد می کند! در واقع سایت جماران که وابسته به موسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام(ره) می باشد و این موسسه هم تحت سرپرستی برادران انصاری است، نادانسته مطلبی را منتشر نموده که یکی از نزدیکان آقای انصاری را زیر سوال برده است! در حقیقت می توان گفت سایت جماران ناخواسته خود زنی کرده است!

2 – در قسمتی دیگر از مطلب سایت جماران گفته شده است:  البته برخی از وزرا از جمله وزیر کشور به محض انتصاب اعلام کردند که افراد از دادن آگهی تبریک خود داری کنند اما واقعیت این است که هنوز این روند ادامه دارد و گویی قرار نیست متوقف شود.

به نظر دوستان سایت جماران چرا دیگر وزراء و مسئولین دولت همانند وزیر کشور به محض انتصاب اعلام نکردند که افراد از دادن آگهی تبریک خودداری کنند؟ چرا به نظر شما واقعیت این است که هنوز این روند ادامه دارد و گویی قرار نیست متوقف شود؟

3 – در بخشی دیگر از این مطلب چنین آمده است: البته صدور این پیام تبریک را باید به فال نیک گرفت اما نباید این مساله را فراموش کرد که در لایه پنهان  اگهی های تبریک چه اهدافی نهفته است. بسیاری از اگهی دهندگان تبریک با خاستگاه دولتی درصدد هستند تا بدین ترتیب پله های ترقی را بپیمایند و مقامشان ترفیع پیدا کند این دسته از اگهی های تبریک بیشتر از سوی شرکت ها و افرادی منتشر می شود که کارشان به نوعی به آن مسئول ارتباط پیدا می کند و اگر رابطه خوبی با این افراد به وجود بیاید در نهایت منافع فرد تامین می شود.

اگر منصفانه به این بخش توجه کنیم این سوال برای ما ایجاد می شود که: آیا باید صدور این پیام های تبریک را به فال نیک بگیریم یا به فال بد؟! جالب است در ابتدا می گویند باید صدور این پیام های تبریک را به فال نیک گرفت! ولی بعد از آن می گویند: بسیاری از این افراد با هدف ترفیع مقام این آگهی ها را می دهند وگرنه دلیلی ندارد که شما پیام تبریک را در روزنامه بدهید تا همه ببینند بلکه می توانید به صورت خصوصی به خود وی بگویید به نظر می رسد که این افراد می خواهند، فرد تازه منصوب شده را وام دار خود کرده و وی را در معذوریت قرار دهند... بسیاری از اگهی دهندگان تبریک با خاستگاه دولتی درصدد هستند تا بدین ترتیب پله های ترقی را بپیمایند و مقامشان ترفیع پیدا کند این دسته از اگهی های تبریک بیشتر از سوی شرکت ها و افرادی منتشر می شود که کارشان به نوعی به آن مسئول ارتباط پیدا می کند و اگر رابطه خوبی با این افراد به وجود بیاید در نهایت منافع فرد تامین می شود.




داغ کن - کلوب دات کام
نظرات() 
foot pain after pregnancy
شنبه 17 تیر 1396 04:41 ق.ظ
Good day very cool web site!! Man .. Excellent .. Superb ..

I'll bookmark your site and take the feeds additionally?
I'm glad to search out numerous helpful info here in the put up,
we need work out extra strategies on this regard, thanks for sharing.
. . . . .
lawandalombardo.jimdo.com
شنبه 23 اردیبهشت 1396 06:32 ق.ظ
Spot on with this write-up, I actually think this site needs a lot more attention.
I'll probably be back again to read more, thanks for the advice!
manicure
شنبه 19 فروردین 1396 05:35 ب.ظ
Excellent web site you have here.. It's difficult to find
high quality writing like yours nowadays. I seriously appreciate individuals like you!
Take care!!
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر